PAŃSTWA W GRZE

KOZACY EUROPEJSKIE BOJE

 

 

 

 

 

 

 

 

Austria - ma wojska bardzo podobne do innych państw Europy Zachodniej. W XVII wieku ma jednak aż trzy jednostki specjalne są to opancerzeni muszkieterzy, piechota o nazwie Roundashir i kawaleria zwana Chorwatami.

Algieria jest to bardzo specyficzne Państwo w grze. Grając Algierią należy dążyć do jak najszybszego rozstrzygnięcia pojedynku na swoją korzyść, gdyż w miarę upływu czasu szanse Algierii na zwycięstwo maleją.

Anglia ma podobne wojska do innych państw Europy Zachodniej. W XVII wieku należy skupić się przede wszystkim na dobrych opancerzonych pikinierach i strzelcach
Holandia ma wojska takie jak inne państw Europy Zachodniej. W XVII wieku należy skupić się przede wszystkim na dobrych opancerzonych pikinierach. Strzelcy są tu jednostką specjalną.
Francja ma podobne wojska do innych państw Europy Zachodniej. Posiada też jednostki specjale. W XVII wieku dobrzy opancerzeni pikinierzy oraz standardowi strzelcy powinni być podstawą armii.
Piemont ma wojska takie jak inne państw Europy Zachodniej. W XVII wieku należy skupić się przede wszystkim na dobrych opancerzonych pikinierach. Strzelcy należą do standardu i są całkiem nieźli.

Polska w XVII wieku różni się znacznie od innych państw. Skrzydlata husaria jest najlepszą jednostką wojskową. Jednostki do wyłącznej ich dyspozycji to z piechoty: Muszkieter z 17w. i Pikinier z 17w. A wśród konnych: lisowczyk i skrzydlata husaria.

Portugalia ma wojska takie jak inne państw Europy Zachodniej. "Jednostką" specjalną jest tu stocznia, która potrafi strzelać tak jak wieża.
Prusy w XVIII wieku  nie wyróżnia się niczym specjalnym. Standardowa piechota - pikinierzy, muszkieterzy i grenadierzy. Z kawalerii XVIII wiecznej najlepsi są kirasjerzy.
Rosja - chyba najmocniejsze i najłatwiejsze do opanowania państwo. Rosyjscy pikinierzy są najlepsi ze wszystkich. W bitwach morskich najlepiej spisują się fregaty wspierane jachtami.
Saksonia jest to zdecydowanie najlepsze państwo Europy Zachodniej. Z kawalerii XVIII wiecznej najlepsi są kirasjerzy. Po ulepszeniach dają radę nawet polskiej husarii. Unikalnymi jednostkami Sakosonii są: muszkieter i grenadier 18w. oraz konna gwardia
Hiszpania - najbardziej znane państwo w grze. W XVII wieku ma jednostkę specjalną - są to opancerzeni muszkieterzy.
Szwecja ma wojska takie jak inne państw Europy Zachodniej. W XVII wieku należy skupić się przede wszystkim na dobrych opancerzonych pikinierach. Z kawalerii XVIII wiecznej najlepsi są kirasjerzy. Mają unikalnych rajtarów oraz pikinierów 18w.
Turcja jest dość ciekawym państwem. Turcja nie może awansować do XVIII wieku. Na morzu Turcja jest równie groźna jak Algieria. Posiada bowiem Szebeki - statki, które są szybkie i równie silne co fregaty.

Ukraina na pierwszy rzut oka jest najsłabsza, ale  w rękach wytrawnego gracza najlepsza. Statki są piętą achillesową Ukrainy. Jeśli gracie na wyspach lub za rzeką to Ukraina nie ma żadnych szans. Do dyspozycji są tylko galery i promy.

Wenecja jest podobna do innych państw. W XVII wieku należy skupić się przede wszystkim na dobrych opancerzonych pikinierach. W bitwach morskich najlepiej spisują się fregaty wspierane jachtami.



W kolejnych częściach dodano następujące nacje:

Bawaria posiada potężnych muszkieterów 18w jest to ich cechą charakterystyczną. Wszystkie inne jednostki mają takie same jak większość państw Europy zachodniej. .

Dania większość jednostek ma takich jak pozostałe kraje zachodnie. Ich jednostką unikalną są potężni muszkieterzy 18w. Jest to najsilniejsza piesza jednostka w grze. Mogą strzelać, walczyć bagnetem oraz rzucać granatami.

Szwajcaria posiada aż 5 unikalne jednostki są nimi: halabardnik, knecht, arkebuzer, sztrzelec pieszy i sztrzelec konny. Dwie ostatnie jednostki dostępne są w 18 wieku.

Węgry posiadają 4 unikalne jednostki. Są to: hajduk, kuruc, pandur i pandur konny. W 17w należy postawić na rozwój opancerzonych pikinierów.